سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

ای علی که جمله عقل و دیده ای........شمه ای واگو از آنچه دیده ای........آن چه دیدی که مرا زان عکس دید........در دل و جان شعله ای آمد پدید؟!........آن چه دیدی برتر از کون و مکان........که به از جان بود و بخشیدیم جان؟!........در شجاعت شیر ربّـا نیستی........در مروّت خود که داند کیستی!........بازگو ای باز عرش خوش شکار........تا چه دیدی این زمان از کردگار؟........چشم تو ادراک غیب آموخته........چشمهای حاضران بر دوخته........راز بگشا ای علی مرتضی........ای پس از سوء القضا حسن القضا........چون تو بابی آن مدینه علم را........چون شعاعی آفتاب حلم را........باز باش ای باب بر جویای باب........نارسد از تو قشور اندر لباب........باز باش ای باب رحمت تا ابد.......بارگاه ماله کفواً احد........امّت وحدی یکی و صد هزار........بازگو ای بنده بازت را شکار

منوی اصلی
]]]]]]]]]]]
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک
 RSS 

دوستان
]]]]]]]]]]]

مولا
بندیر
پنجره
بشری
حوریب
الف دام
کرشمه
محرمانه
طالب یار
تشنه لب
زائر محرم
از نیستان
اِســـکالپل
سقا خانه
خیبر شکن
عطای کثیر
حمیدستان
نهانخانه دل
ایران اسلام
یک وجب دل
سلالة النبی
عشاق الزهرا
خیمه ی سبز
لطیف لم یزالی
عبور باید کرد...
آقا حمید (باکری)
آقا مهدی (باکری)
نسیمی از بهشت ...
تا یوسفم از چاه برآید...
سی صد و سیزده بهشتی
شاعر کنار دفترش افتاد از نفس


مطالب قبلی
]]]]]]]]]]]

موضوعات وبلاگ
]]]]]]]]]]]


اشتراک در خبرنامه
]]]]]]]]]]]
 
آمار بازدیدها
]]]]]]]]]]]
امروز: 8 بازدید
کل بازدید ها: 189651

آهنگ وبلاگ
]]]]]]]]]]]


جستجوی مطالب
]]]]]]]]]]]


شنبه 87 مرداد 19 || 3:0 عصر

حکمت 12

کَم مِن أکلَةٍ مَنَعَت أکَلاتٍ!
بسا لقمه ای گلوگیر، که از لقمه های فراوانی محروم می کند!

ای مردم! باید دنیای حرام در چشمانتان از پر ِ کاه خشکیده، و تفاله های قیچی شده ی دامداران، بی ارزش تر باشد. از پیشینیان خود پند گیرید، پیش از آنکه آیندگان از شما پند گیرند؛ این دنیای فاسد نکوهش شده را رها کنید، زیرا مشتاقان شیفته تر از شما را رها کرد.

پ.ن1. دعای توسّل به امام جواد
(علیه السلام) برای وسعت رزق:

         اللهمَ إنّی أسئَلُکَ بِحَقِّ وَلیّکَ مُحمدِ بن ِ علی ٍ التَّقِی ِ الجوادِ عَلَیهِ السّلامُ إلا جُدتَ بهِ عَلَیَّ مِن فـَضلِکَ وَ تَفَضَّلتَ بهِ عَلَیَّ مِن وُسعِکَ و وَسَّعتَ بهِ عَلَیَّ مِن رِزقـِکَ و أغنِنی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ و بِفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ و جَعَلتَ حاجَتی إلَیکَ و قَضاءَ ها عَلَیکَ إنَّکَ لِما تَشاءُ قَدیرٌ.

پ.ن2. شنیدم می گفت: در کسب اسلامی باید در ازای هر تومان، یک ریال سود کرد. یعنی اگه جنسی رو 1000 تومان خریدی، باید 1100 تومان بفروشی.

*****
- - : هر عروسکی که می فروشیم، تقریبا به اندازه ی قیمت خرید سود می کنیم. یعنی دو برابر قیمت خرید جنس رو می فروشیم!

*****
- - : برنج داره گرون می شه، فعلا دیگه نمی فروشم!

*****
- - : تو حسابش پول هست، ولی فعلا چکتون رو پاس نمی کنه تا سود این یکی رو هم بخوره!

*****
شیخ رجبعلی خیاط (رحمة الله علیه) هم پیراهن آستین کوتاه نمی دوختند که مال شبهه ناک وارد زندگیشون نشه!

*****
کجای کاریم ما؟!

پ.ن3. توصیه می کنم این رو گوش کنید. ضرر نداره!----> ناز پرورد تنعم نبرد راه به دوست. (پیشاپیش به خاطر کیفیت پایین عذر خواهی می کنم!)




موضوع نوشته:حکمت

سخن دوستان ()


یکشنبه 87 مرداد 13 || 5:0 عصر

روایت 5

* کسی که آب دهد مؤمنی را، در حالیکه او قدرت بر آب داشته باشد، خداوند عطا کند او را به هر جرعه هفتاد حسنه. و اگر آب دهد او را در جایی که او قدرت بر آب نداشته باشد، مثل کسی است که آزاد کرده باشد ده بنده از اولاد اسماعیل را.

** رَحِمَ اللهُ عَمّی العبّاس...وَ إنَّ العَبّاس عِندَ اللهِ مَنزلة ً یَغبِطُهُ بِها جَمیعُ الشّهداء یَومَ القیامَة...
خداوند عموی ما عباس را رحمت کند، که برای او نزد خدا مقامی است که همه ی شهیدان در روز قیامت بر آن غبطه می خورند.

------------------------------------
* امام صادق (ع) - خصائص العباسیة - ص 100
** امام سجاد (ع)

پ.ن1. حسین فاطمه! من ذره و تو خورشیدی
          تمتعی ز تو ای آفتاب می خواهم.
پ.ن2. ما در پیاله عکس رخ یار دیده ایم
         ای بی خبر ز لذت شرب مدام ما!
پ.ن3. شد حسین بابا ولی؛ جای زهرا خالی است...
پ.ن4. تبریک در تبریک در تبریک!
پ.ن5. رشید! نامت اباالفضل نیست؟!




موضوع نوشته:روایت

سخن دوستان ()


سه شنبه 87 مرداد 8 || 3:46 عصر

نهج 25

بار خدایا! ای گستراننده ی هر گسترده! و ای نگهدارنده ی آسمانها! و ای آفریننده ی دل ها بر فطرت های خویش! دل های رستگار و دلهای شقاوت زده.
گرامی ترین درود ها و افزون ترین برکات خود را بر محمد
(صلی الله علیه و آله و سلم) بنده و فرستاده ات اختصاص ده، که خاتم پیامبران گذشته، و گشاینده ی درهای بسته و آشکارکننده ی حق با برهان است.
پروردگارا!برای پیامبر (ص) در سایه ی لطف خود جای با وسعتی بگشای، و از فضل و کرمت پاداش او را فراوان گردان، کاخ آیین او را از هر بنایی برتر و مقام او را در پیشگاه خود گرامی تر گردان، و نورش را کامل گردان، و پاداش رسالت او را پذیرش گواهی و شفاعت و قبول گفتار او قرار ده.

پ.ن1. یَا رَسُولَ اللهِ! شَفَاعَة...
پ.ن2. ای ابر لطف! بر من خاکی ببار هم.



موضوع نوشته:نهج

سخن دوستان ()


پنج شنبه 87 مرداد 3 || 11:0 عصر

نهج 24

بر روی کاسه های سر آنها راه می روید و بر روی جسدهایشان زراعت می کنید و آنچه به جا گذاشته اند می خورید و بر خانه های ویران آنها مسکن گرفته اید و روزگاری که میان آنها و شماست، بر شما گریه و زاری می کند...
مردم! اگر آنها در اندیشه ی خود بیاورید، یا پرده ها کنار رود، مردگان را در حالتی می نگرید که حشرات گوشهایشان را خورده، چشم هایشان به جای سرمه پر از خاک گردیده، و زبان هایی که با سرعت و فصاحت سخن می گفتند، پاره پاره شده، قلب ها در سینه ها پس از بیداری به خاموشی گراییده و در تمام اعضای بدن پوسیدگی تازه ای آشکار شده...
و آنان را می بینی که دل های خسته از اندوه و چشم های پر شده از خاشاک دارند، در حالات اندوهناک آنان دگرگونی ایجاد نمی شود و سختی های آنان برطرف نمی گردد.
آنان می خواستند با شادی، غم ها را از دل بیرون کنند، و به هنگام مصیبت، با سر گرمی ها، صفای عیش خود را بر هم نزنند. دنیا به آنها، و آنها به دنیا می خندیدند، و در سایه ی خوشگذارنی غفلت زا، بی خبر بودند که روزگار با خارهای مصیبت زا، آنها را در هم کوبید؛ و گذشت روزگار، توانایی شان را گرفت.

پ.ن1. به قدری این خطبه تاثیر گذار بود که دوست داشتم تمامش رو می نوشتم. خوبه کاملش رو یک نگاه بندازید. (خطبه ی 221 نهج البلاغه)
پ.ن2. خاک خواهی شد!
          از رخ آیینه ها هم پاک خواهی شد.
         چون غباری گیج، گم، سرگشته در افلاک خواهی شد.




موضوع نوشته:نهج

سخن دوستان ()


پنج شنبه 87 تیر 27 || 4:0 عصر

سوگواره 2

صلوات الله علیک یا بنت امیرالمؤمنین.

من همیشه به امام زمان (عج) عرض می کنم و می گویم که آقا! ما را ببخشید. خودِ شما اجازه دادید که اسمی از عمّه ی بزرگوارتان بیاوریم. ما کی هستیم که اسم او را ببریم؟! خانمی که امام زمانش (ع) فرمود: " تو علم لدنی داری. " علم لدنی یعنی چی؟! یعنی " کلاس خصوصی خدا ".
این خانم  " علم لدنی " داشته است. سنن خدا عوض نمی شود؛ حضرت زینب کبری (س) شفاعتش مثل همین هوا، مثل نور خورشید، به همه نزدیک است؛ منتهی گیرندگی کم شده است.
دختر أمیرالمؤمنین! این قدر عظمت! آخر آدم چی بگوید؟متحیر می شود. با ایشان شماتت کرده بودند. می گفتند دیدی چگونه خدا از تو برادرهایت را گرفت! دیدی چگونه پسرهایت کشته شدند! و از این حرف ها...، در جواب می گوید: " ما رأیتُ إلا جمیلا " جز زیبایی ندیدم.
افتخار می کنیم که این خانم در حالیکه به صورت اسیر است، بلند شد و بر سر آن پلید فریاد کشید.فرمود: " إنّی أستَصغِرُ قَدرَکَ " من قدر تو را کوچک می شمارم.
امّا امام زمان! از شما خجالت می کشم. عمّه تان چهل منزل آمده بود، خیلی خسته بود. جز زخم زبان از او پذیرایی نشد.
جانِ من قربانِ نازدانه های أبی عبدالله...


( ذکر توسل برگرفته از یکی از مجالس سخنرانی استاد فاطمی نیا )




موضوع نوشته:سوگواره

سخن دوستان ()


<      1   2   3      >